HRowe Lifehacki

Jak wejść do branży i zostać HRowcem.

# 2

Warto rozmawiać..

W ostatnim wpisie zaprosiłam Cię do zatrzymania i zadania sobie kilku pytań. Naprawdę ważnych pytań, dzięki którym możesz dotknąć sedna dlaczego w ogóle chcesz pracować w HR. Odpowiedź nie zawsze jest oczywista. Zdradzę Ci, że rekrutując HRowców zdarzało mi się słyszeć „Szukam, próbuję i może to właśnie HR okaże się dla mnie drogą”. No cóż…. każda motywacja jest dobra, w szukaniu i próbowaniu nie ma nic złego. Ale, na boga (!), bądź chociaż w stanie uzasadnić, dlaczego w tym momencie testujesz taką, a nie inną ścieżkę. Jeśli chcesz pracować w HR, rekrutować ludzi i badać ich motywację do podjęcia pracy, sam(a) musisz wiedzieć, jakimi motywami Ty się kierujesz do robienia właśnie tego.

Aby odkryć, czy praca w HR jest dla Ciebie, potrzebujesz wiedzieć, na czym w praktyce polega. Dlatego dziś kolejny lifehack.

Porozmawiaj z kilkoma HRowcami na temat ich pracy – rozmowa u źródła może zdziałać cuda!

Jak się do tego zabrać?

1. Znajdź co najmniej 3 HRowców, którzy pracują w tej roli maksymalnie 3-5 lat.

Chodzi o takie osoby, które są dwa, a nie dziesięć kroków przed Tobą. Najlepiej, aby to byli HRowcy o różnym doświadczeniu, np. osoba pracująca w agencji rekrutacyjnej, specjalista odpowiedzialny za jakiś wycinek HR w firmie (np. onboarding i szkolenia, employer branding). Dzięki temu możesz odkryć, jaki obszar jest dla Ciebie najciekawszy.

Jeśli nie masz kogoś takiego wśród swoich znajomych, zaproś kilku HRowców z LinkedIn do sieci kontaktów. W naszej branży jest sporo osób, które z chęcią podzielą się z Tobą swoim doświadczeniem. We krwi mamy wspierania innych w rozwoju. Pamiętaj tylko, aby spersonalizować zaproszenie i napisać w kilku słowach, dlaczego inicjujesz kontakt, np.

Dzień dobry. Zwróciłam uwagę na Pani profil ze względu na ciekawe doświadczenie w HR. Sama raczkuję w tej dziedzinie i z chęcią poznam kogoś, od kogo będę mogła czerpać inspiracje. Pozdrawiam!

2. Przygotuj się do spotkania z HRowcami. Odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  • Co już wiem o tej pracy (fakty, np. informacje z sieci, książek, webinarów)?
  • Czego jeszcze nie wiem, a warto się dowiedzieć?
  • Co z tych zadań sprawia mi największą radość / daje największe spełnienie i z jakiego powodu?
  • Jakie mam wyobrażenia na temat pracy w HR? Co wydaje mi się, że będę robić?
  • Czego na pewno nie chcę robić w tej pracy?

3. Czas na spotkania z HRowcami. Wykorzystaj dobrze ten czas! Wszystko, co usłyszysz, może być dla Ciebie ważną informacją wspierającą proces wyboru właśnie takiej ścieżki rozwoju. O co warto pytać?

  • Jak na co dzień wygląda Twoja praca? Czym się zajmujesz?
  • Opowiedz mi, jak wygląda przykładowy dzień z pracy HRowca.
  • Co najbardziej lubisz w tej pracy i z jakiego powodu?
  • Co daje Ci najwięcej satysfakcji?
  • Jakie zadania sprawiają Ci najmniej frajdy i dlaczego?
  • Czego w tej pracy nie lubisz?
  • Co Cię najbardziej stresuje w pracy jako HRowiec?
  • Najtrudniejsze momenty?
  • Moje wyobrażenia o pracy w HR są takie (…). Czy tak faktycznie wygląda praca w HR?
  • Najbardziej do pracy w HR motywuje mnie to, że (…). Jak to wygląda z Twojej perspektywy, czy robię właściwe założenia?

4. Podsumuj rozmowy

Porównaj swoje wyobrażenia z usłyszanymi opisami. Gdzie sa punkty wspólne? Co się pokrywa? Gdzie są różnice? Co jest inaczej? Jak bardzo Twoje wyobrażenia są spójne z HRową rzeczywistością?

Na koniec spójrz na wszystko z lotu ptaka. Gdy teraz na to patrzysz, jaka jest Twoja motywacja do pracy w HR na skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza – „zdecydowanie czas poszukać dla siebie coś innego” a 10 – „pragnę tę pracę jak nic innego!”.

Warto rozmawiać! Skorzystaj ze wsparcia, jakie możesz dostać od innych. Co sądzisz o takim sposobie na sprawdzenie, czy praca w HR jest dla Ciebie?

Karolina Turostowska

Założycielka Way to be HeRo.
Doświadczona ekspertka HR.

Skracam moim klientom drogę do sukcesu zawodowego w HR. Pokazuję, jak patrzeć na te same rzeczy z innej perspektywy. Pomagam budować pewność siebie w roli HR bo wierzę, że każdy HRowiec może być wiarygodnym, autentycznym i transformującym partnerem dla biznesu. Ty również.

Szukasz mentora?

Zobacz, jak mogę Ci pomóc!

Shopping Cart